Asbesti- ja haitta-aineasintuntija AHA

Technopolis, Teknobulevardi 3-5, Vantaa

Laajuus/Kesto

35 tuntia

2 435,00 € sis. 0 % ALV (0,00 €)

Peruutusehdot

Jos osallistuminen perutaan viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen mutta aiemmin kuin 14 vrk ennen koulutuksen alkua, osallistumismaksusta peritään 25 %. Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 14 vrk ennen koulutuksen alkua, hinnasta peritään 50 %. Koulutuksen alettua tehdyistä peruutuksista osallistumismaksu peritään kokonaan. Poikkeuksena ovat lääkärintodistuksella osoitetut sairastumiset.

Ilmoittautumisaika

25.1.2024 - 31.5.2024
Ilmoittaudu tästä

Asbesti- ja haitta-aineasiantuntijan sertifikaattiin valmentava koulutus vahvistaa valmiuksia toimia asbesti- ja haitta-aineiden kartoittajana, valvojana, asiantuntijana sekä rakennusaikaisten purku- ja pölynhallintasuunnitelmien laatijana. Saat monipuolista osaamista materiaalien tunnistamiseen, asbesti ja haitta-aineiden kartoittamiseen ja selkeän raportin laadintaan. AHA-asiantuntija osaa tunnistaa rakennusten riskirakenteet, vanhat asbestia ja muita haitallisia aineita sisältävät rakennusmateriaalit ja tuntee myös tuotteiden käsittelyyn liittyvän lainsäädännön. Osaat laatia selkeän raportin kartoituksesta, tunnet asbestiin ja haitallisiin aineisiin liittyvät vaara- ja haittatekijät sekä osaat suojautua niiltä.

Kohderyhmä

• Asbesti- ja haitta-ainekartoittajat
  • Suunnittelijat
  • Työnjohtajat
  • Valvojat
  • Purku- ja pölynhallintasuunnitelmien tekijät

Koulutuksen sisältö

• Lainsäädäntö ja määräykset
  • Terveydelliset vaikutukset
  • Asbesti rakenteissa ja rakennuksissa
  • Purettavien ja peruskorjattavien rakennusten muut haitalliset aineet
  • Raportointiohjeet ja -mallit
  • Kartoitustyön riskienhallinta
  • Vaaralliset jätteet ja niiden käsittely
  • Kartoituksen toteuttaminen
  • Raportin laatiminen ja analysointi
  • Asbesti- ja haitta-aineasiantuntijan hankesuunnitteluun liittyvät tehtävät
  • Asbesti- ja haitta-aineasiantuntijan valvontatehtävät purettavissa ja peruskorjattavissa rakennuksissa
  • Haitta-aineiden käsittelymenetelmät

Asbesti- ja haitta-aineasiantuntija sertifikaattiin valmentava koulutus muodostuu webinaareista, lähiopetuksesta, itsenäisestä opiskelusta, välitehtävistä, lopputentistä ja näyttötyöstä.

Tiedustelut

Gravatar