Rakennusalan yleiset sopimusehdot YSE 1998

Rakennusteollisuuden Koulutuskeskus, Eteläranta 10, PL 381, Helsinki

Laajuus/Kesto

8 tuntia

485,00 € sis. 0 % ALV (0,00 €)

Koulutus järjestetään webinaarina. RATEKOn koulutukset ovat arvonlisäverottomia.

Peruutusehdot

Jos osallistuminen perutaan viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen mutta aiemmin kuin 14 vrk ennen koulutuksen alkua, osallistumismaksusta peritään 25 %. Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 14 vrk ennen koulutuksen alkua, hinnasta peritään 50 %. Koulutuksen alettua tehdyistä peruutuksista osallistumismaksu peritään kokonaan. Poikkeuksena ovat lääkärintodistuksella osoitetut sairastumiset.

Ilmoittautumisaika

22.3.2024 - 31.10.2024
Ilmoittaudu tästä

Rakennusalan yleiset sopimusehdot YSE 1998

Rakennusurakan yleiset sopimusehdot YSE 1998 muodostavat urakkasopimusjuridiikan perustan ja soveltuvat kaikkeen ammattimaiseen rakennuttamiseen eri urakkamuodoissa. Koulutuspäivässä perehdytään käytännön esimerkkien avulla rakennusalan sopimusasioihin, tilaajan ja urakoitsijan velvollisuuksiin ja vastuisiin, lisä- ja muutostöihin sekä sopimuksen purkuun ja hallintaan. Koulutuksen tarkoituksena on varmistaa Rakennusurakan yleisten sopimusehtojen YSE:n mukainen toiminta sekä opastaa ongelmatilanteiden käsittelyyn kaikkien osapuolten oikeudet huomioiden.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu rakennusurakoinnin kaikille toimijoille, jotka tarvitsevat työssään YSE 1998 -sopimusehtoja esim. tuotantojohto, hankinta- ja projektipäälliköt, työmaiden työnjohto ja rakennuttajan edustajat.

Koulutuksen sisältö

• Eri urakkamuodot ja urakkasopimuksen synty
  • Rakennusurakan asiakirjajärjestelmä
  • Yhteiset kokoukset ja toimitukset